Adverteren op Pinterest
Bereik je doelgroep met krachtige visuals
Bereik je doelgroep met krachtige visuals
Pinterest is een visueel sociaal netwerk én een online zoekmachine tegelijk. Het kanaal bestaat sinds 2010 en is een digitaal prikbord voor afbeeldingen.
Je kunt er foto’s, plaatjes en video’s vinden van dingen die je leuk of interessant vindt. Deze kun je weer opslaan op je eigen borden. Je kunt ook je eigen pin materiaal erop zetten en zo je product of dienst onder de aandacht brengen van je doelgroep.
De laatste jaren wordt Pinterest steeds meer en meer door bedrijven gebruikt, terwijl dit kanaal in het begin voornamelijk op particulieren gericht was.
Sinds april 2019 kun je in Nederland ook gebruik maken van adverteren op Pinterest. Een mogelijkheid die dus nog niet zo lang bestaat en welke kans je niet moet laten liggen.
Je maakt een zakelijk account aan (of je koppelt je persoonlijke profiel aan een zakelijk account). In de Pinterest Ads manager maak je campagne(s) aan met advertentiegroepen voor de verschillende doelgroepen. In de advertentiegroepen vallen de gesponserde pins. Deze ga je testen op bijvoorbeeld design of tekst en vervolgens houdt je de belangrijke statistieken in de gaten om weer verder te optimaliseren.
Er zijn diverse doelstellingen bij het aanmaken van campagnes. Kies het campagnedoel dat het beste past bij je bedrijfsdoelstelling. Bijvoorbeeld verkeer naar je website of webshop.
Onder de targeting mogelijkheden vallen targeting op interesse, targeting op trefwoorden en remarketing. Pinterest werkt met een basis tag en je kunt ook gebeurtenis tags toevoegen aan je website om conversies te gaan meten en relevante doelgroepen aan te maken. De statistieken vindt je in de rapportage van de campagnes.
Wil je graag Pinterest adverteren uitbesteden, of heb je een vraag over het adverteren op dit platform? Ook een Pinterest management pakket zonder advertenties is mogelijk.
Volgen