ctr verhogen

In Google Ads gebruiken we de statistiek CTR en dat staat voor Click Trough Rate. CTR = Totaal aan klikken / vertoningen

Dit is een rekenvoorbeeld:

CTR =100/1000
CTR =10%

Waarom is CTR verhogen belangrijk ?

 

– Waardevol voor het meten van de relevantie en kwaliteit van je advertenties

– Hoe hoger de CTR hoe meer relevant je advertentie is voor de zoekterm van de gebruiker

– CTR verhoogt je kwaliteitsscore

– CTR verlaagd je CPC

– Verhoogd je ROI/ROAS (Return on Investment / Return on Ad Spent)

 

Wat is een goede CTR voor Google Ads ?

 

Hoe hoger je CTR is, hoe beter. 

– Branded zoekwoorden zullen altijd een hogere CTR hebben 

(zoals “Koop Nike schoenen”) 

– Non-Branded zoekwoorden hebben altijd een lagere CTR vergeleken met Branded

(zoals “koop hardloopschoenen”)

 

Uit recent benchmark 2021 onderzoek van ISM Company blijkt dat het gemiddeld CTR voor Adwords voor Branded 37,83% is en voor Non-Branded 7,33%.
En voor Shopping 1,09%.

sea benchmark

Per branch weer verschillend maar dit is de gemiddelde CTR adwords over alle branches.  

CTR verhogen met deze 7 advertentie tips

 

1. Schrijf goede / aantrekkelijke Google ads advertenties

a Gebruik zoekwoorden in de koppen en beschrijvingen. 

b Schrijf advertentieteksten relevant voor de zoekterm. 

c.Omschrijf de voordelen en USP’s. Waarin ben je anders dan je concurrent ? 

d.Sterke call-to actions, bijv. koop nu, vraag offerte, gratis consult, gratis bezorging, gratis demo , gratis trial etc. 

2. Gebruik meerdere advertenties om te split testen. 

Dit kan door meerdere advertenties in een advertentie groep aan te maken of door middel van een experiment.

3. Vermeld prijzen in je advertentie

Zo weet de bezoeker meteen waar hij of zij aan toe is en als ze doorklikken, dan zijn ze al op de hoogte van de prijs.

4. Schrijf je zoekwoord in de Display url in je advertentie. 

Bijv. zalando.nl/rode-jurk (deze url zien de bezoekers in je advertentie staan). Maar dat is niet de echte url, daarvoor kun je het veld uiteindelijke url invullen.

5. Gebruik advertentie extensies 

 

-Sitelinks (Link mensen rechtstreeks naar specifieke pagina’s op je website (zoals ‘Openingstijden’ en ‘Bestel nu’).

google ads sitelink

-Highlights (Voeg extra tekst toe aan je advertentie, zoals ‘Gratis bezorgen’ of ’24/7 support’.)

google ads highlights

-Website-informatie (maak een lijst van artikelen of diensten waarmee je informatie presenteert die potentiële klanten het meest waardevol vinden).

-Oproep extensies (Stimuleer mensen om je bedrijf of webshop te bellen. Voeg hiervoor een telefoonnummer of belknop toe aan advertenties). 

Verder heb je ook nog leadformulier extensies, app-extensies en vooral voor webshops interessant: prijs extensies, beeld extensies en promotie extensies bij een actie. 

6. Gebruik negatieve zoekwoorden 

Je kunt ze op accountniveau (met een uitsluitingslijst) toevoegen of op campagne niveau of advertentiegroep niveau.

7. Gebruik een hoofdletter bij de eerste letter van een belangrijk woord in je advertentie. 

Dus niet GRATIS BEZORGING maar Gratis Bezorging

Een te vrijzinnig gebruik van woorden, getallen, letters, interpunctie of symbolen is 1 van de fouten die niet zijn toegestaan in advertenties. 

In het artikel https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=nl vindt je meer over het beleid voor Google Ads-advertenties. 

 

Wil jij SEA uitbesteden of een keer een vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek ? Samen kijken we of Google Ads een kans voor je is of als je al met Google adverteert dan kan ik ook een Google Ads scan uitvoeren om te zien of er verbeterpunten zijn.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *